Omzet en bezoekers

Om de noodzakelijke omzet te halen heb ik een effectieve en simpele rekensom gemaakt. Een minimale omzet is nodig van 30.000,- per maand als ’t Peerhoes na een jaar of twee uit de opstartfase is gekomen. Deze omzet is te realiseren als er  4000 hoogbegaafden eens in de twee maand in ’t Peerhoes komen en daar gemiddeld voor 15,- gaan verbruiken. Dit klinkt veel, 4000 hoogbegaafden maar als je dat afzet naar de vele activiteiten die op stapel staan en naar de grootte van de doelgroep is dat niet al te veel. Het zal mede afhangen of we activiteiten kunnen organiseren welke de doelgroep voldoende aanspreken om naar ’t Peerhoes te komen. Gelet op de eerste reacties moet dat geen probleem zijn.

4000 hoogbegaafden ken ik niet. Ik ken er een 100-tal hooguit. Maar dat is mijn kringetje, anderen kennen weer andere hoogbegaafden. De doelgroep bestaat uit 333.000 mensen die het zeker niet allemaal het weten, willen weten of er niets mee hebben. Laat dat meer dan de helft zijn. Dan nog is de 1,2% van de doelgroep, de 4000 bezoekers die ’t Peerhoes nodig heeft, zeker wel te activeren om eenmaal in de twee maand naar ’t Peerhoes te komen.

Ik denk dat als we met ’t Peerhoes de juiste toon te pakken hebben, we al snel  moeten uitbreiden naar meerdere Peerhoezen in het land. Ik denk dat zeker 10% van de doelgroep aangetrokken kan worden met de leuke activiteiten die op deze website staan en welke de doelgroep nog gaan aandragen. Als we uitbreiden met 7 andere Peerhoezen in het land dan zitten we nog onder die 10% die wat kunnen met ’t Peerhoes. Daarnaast zal door de dan kleinere afstand tot ’t Peerhoes meer mensen vaker komen.

Als er meerdere Peerhoezen komen dan zie ik veel in meerdere soorten. Zoals een low-budget Peerhoes, een kampeer Peerhoes, een duurzaam, milieu-bewust Peerhoes, een Peerhoes met meer aandacht voor sporten of zeilen of een Peerhoes in een prachtig natuurgebied. De doelgroep is zeer divers qua interesse en levensstijl en daar passen ook diverse soorten Peerhoezen bij. ’t Peerhoes is Kesteren wordt een wat luxere met bediening, nette slaapkamers en uitstekend eten. Daar zijn dan de prijzen ook naar. Andere Peerhoezen worden anders georganiseerd naar verschillende doelgroepen binnen de doelgroep. Het voordeel van de kortere afstanden zal de aantrekkingskracht alleen maar verhogen als we doen wat de doelgroep vraagt van ons.

Om het eerste Peerhoes succesvol van de grond te krijgen is veel reclame nodig en vele ambassadeurs. Voor het eerste is er geld nodig dat nu aan donateurs/investeerders gevraagd wordt. En voor het laatste zijn vele hoogbegaafden nodig die enthousiast zijn over dit project en hun nek durven uit te steken. Samen kunnen we ’t Peerhoes van de grond krijgen en zelfs 8 Peerhoezen in heel Nederland neerzetten want we hebben daarvoor nog geen 1,5% van de doelgroep voor nodig! Help mee en geniet straks zelf ook van de Peerhoezen in Nederland!